Projectvelden

Laatst bijgewerkt: 2022-09-08 14:13

Bij het invoeren van projectinformatie moet u proberen zo veel mogelijk informatie te verstrekken door zo veel mogelijk velden in te vullen.

De structuur van het projectformulier en de verschillende veldtypes worden hieronder besproken.

Titel van het project en projectonderdelen

De naam van het project zoals die te zien is in projectlijsten en -overzichten moet worden ingevuld in het veld Volledige projectnaam (Full project name).

Bijna alle andere velden zijn georganiseerd in een aantal groepen / secties, te vinden aan de linkerkant van het projectscherm als verticale tabbladen. Om een bepaalde sectie te bekijken klikt u op de betreffende tab.

Sommige projectvelden zijn verder gegroepeerd in opvouwbare veldenreeksen, die herkenbaar zijn aan een grijs paneel met een plus- / minteken (om te openen / sluiten, klik erop).

Veldtypes

Er zijn verschillende soorten velden die in het projectformulier worden gebruikt:

  • Tekst (Tekstveld / Tekstveld)
  • Selectievakje
  • Radio-knop
  • Keuzelijst (drop-down)
  • Contact
  • Goedkeuring

Tekst (Tekstveld / Tekstveld)

In een tekstveld kan een niet-opgemaakte regel tekst worden ingevoerd. De maximumlengte is gewoonlijk max. 255 tekens. Textarea, maakt invoer van geformatteerde tekst mogelijk met behulp van een op woorden lijkende basiseditor.

Selectievakje

Met selectievakjes kunnen één of meer opties worden geselecteerd. Selectie van sommige opties kan leiden tot zichtbaarheid van extra elementen.

Radio-knop

Met radio-knoppen kan slechts één optie worden geselecteerd. Selectie van sommige opties kan leiden tot zichtbaarheid van extra elementen.

Keuzelijst (drop-down)

Met een drop-down kan slechts één optie worden geselecteerd. Om een selectie te maken klikt u op het pijltje omlaag en kiest u een optie uit de lijst.

Contact (Personen / Organisaties)

Er zijn twee mogelijke contacttypes: Persoon en Organisatie (Person and Organisation). Elk type bestaat uit een aantal velden (naam, adres, e-mail, enz.). Contactpersonen kunnen door de gebruiker worden aangemaakt / bewerkt.

Om een contactpersoon toe te voegen, selecteert u eerst een Contacttype (Organisatie of Persoon) uit de drop-down, klik vervolgens op de knop Add new contact om een nieuwe contactpersoon toe te voegen of klik op Add existing contact om een reeds in het systeem bestaande contactpersoon te zoeken en toe te voegen.

Om een contactpersoon te bewerken, klikt u op de knop Edit naast de contactpersoon. Om een contactpersoon te verwijderen, klikt u op de knop Remove.

Wanneer u contacten toevoegt, zorg er dan voor dat u eerst naar een contact zoekt door de optie Bestaand contact toevoegen (Add existing contact) te gebruiken en de mogelijke naam (of een deel ervan) in het zoekveld te typen.

Alleen als deze zoekopdracht geen resultaten oplevert, kunt u overwegen een nieuwe contactpersoon toe te voegen.

Goedkeuring

Om informatie over goedkeuring te verstrekken, moet u eerst aangeven of een bepaalde goedkeuring beschikbaar is door een optie te selecteren uit een keuzemenu. Als de geselecteerde optie "Yes" is, komen extra velden met betrekking tot goedkeuring beschikbaar en moeten deze worden ingevuld.

Er is ook een mogelijkheid om een bestand/document te uploaden en bij de goedkeuring te voegen door te klikken op Nieuw document Toevoegen (Add new Document) en de velden in te vullen:

Vertaald met https://www.deepl.com/Translator. Heeft u een fout opgemerkt? Neem dan contact met ons op via https://docs.healthdata.be/nl/contact