Om een verzoek om informatie te creëren, volgt u de healthdata.be werkinstructies zoals hieronder beschreven.
Overzichtsschema van de procedure
Procedure in de vorm van werkinstructies
STAP 1. De gebruiker vraagt om informatie
Actie: Een gebruiker vraagt om informatie. Dit kan zijn:
- Een uitleg over een project
- Een lijst
- ...
STAP 2. SD maakt een RFI ticket aan (Request for Information)
Actie: Als de gebruiker geen ticket vanuit het portaal heeft aangemaakt, maakt de Service Desk namens de gebruiker een ticket aan van het type Verzoek om informatie
Verplichte velden zijn het onderwerp en de beschrijving.
De aanvraag wordt ingediend door op "Order now" te klikken.
STAP 3. SD onderzoekt het verzoek en verrijkt het verzoek
Actie: Service Desk opent het gevraagde item, gekoppeld aan het verzoek, en onderzoekt de behoeften van de aanvrager. Indien nodig voegt de Service Desk verduidelijkingsinformatie toe in de communicatie met de klant, die zichtbaar is voor de gebruiker.
STAP 4. Het verzoek inwilligen
Actie: Als de Service Desk weet hoe het gevraagde item moet worden uitgevoerd, voert hij de actie uit. Als ze niet weten hoe, zullen ze eerst onderzoeken of ze het gevraagde item kunnen vervullen of dat ze het gevraagde item aan een andere toewijzingsgroep moeten toewijzen (stap 6).
STAP 5. Zet het gevraagde item op 'Closed Complete'
Actie: Service Desk of 2L-toewijzingsgroep zal de gebruiker informeren door een gebruiksvriendelijke opmerking in het veld "Customer communication" in te voeren en het gevraagde item in de status "Closed Complete" te zetten.
STAP 6. Het gevraagde item toewijzen aan 2L-groep
Actie: indien geen vervulling mogelijk is, wijst de Service Desk het gevraagde item toe aan een 2L-toewijzingsgroep.
STAP 7. Het verzoek inwilligen
Actie: de 2L-toewijzingsgroep zal het gevraagde item vervullen en stap 5 uitvoeren.
Deze documentatie wordt regelmatig bijgewerkt. We proberen de informatie zo correct, volledig en zo duidelijk mogelijk weer te geven. Als u desondanks iets in de documentatie ziet dat niet correct is, niet overeenkomt met uw ervaring, of verdere verduidelijking vereist, maak dan een verzoek aan (type: verzoek om informatie) via ons portaal (https://sciensano.service-now.com/sp) of stuur ons een e-mail via support.healthdata@sciensano.be om dit documentatieprobleem te melden. Vergeet niet de URL of het webadres van de pagina met het documentatieprobleem te vermelden. Wij zullen de documentatie dan aanpassen. Bedankt!